توصیه هایی برای حفظ یک رابطه عاطفی از راه دور

حفظ رابطه‌ی راه دور : بیشتر مردم باور دارند رابطه‌ از راه دور راه به جایی نمی‌برد! احتمالا اطرافیان‌تان توصیه می‌کنند وارد چنین رابطه‌ای نشوید. خُب هیچ‌کس نمی‌گوید حفظ رابطه‌ی راه دور آسان است؛ فاصله‌ی زیاد برخی مشکلات را به‌همراه دارد. گاهی مسائل پیچیده می‌شود و شما گاه‌وبی‌گاه احساس تنهایی می‌کنید. اما فاصله ساده‌ترین چیزها را شیرین و جذاب می‌کند؛ گرفتن دست یکدیگر، باهم سر یک میز غذا‌خوردن، باهم قدم‌زدن، بوی یکدیگر را استشمام‌کردن و… در رابطه‌ی راه دور چنین کارهای کوچک و پیش‌پاافتاده‌ای تبدیل به کارهایی ارزشمند می‌شوند. با فالوده همراه باشید تا با این کارها آشنا شوید.

۱. بیش‌ازحد درتماس نباشید
«کم، ارزش‌مند است!» برای حفظ رابطه‌تان لزومی ندارد هر ۱۲ ساعت روز را در تماس باشید. مثل کنه نباشید! بسیاری از زوج‌ها گمان می‌کنند، به‌جبران فاصله‌ی فیزیکی بین‌شان باید پیوسته باهم در ارتباط باشند. این‌کار ممکن است اوضاع را حتی بدتر کند. در چنین وضعیتی خیلی زود از «ابراز علاقه» خسته می‌شوید. اندازه نگه دارید! قرار نیست یکدیگر را کلافه و خودتان را خسته کنید. مهم این است که در زمان درست حرف‌‌تان را بزنید و به‌درستی احساسات یکدیگر را تحریک کنید.

۲. این وضعیت را به‌عنوان فرصت ببینید
اگر می‌خواهید با یکدیگر زندگی کنید، نخست باید بدانید چطور دور از هم زندگی کنید. این وضعیت را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری درنظر بگیرید. این دوری می‌تواند آزمونی برای اثبات عشق‌تان باشد. به‌قول معروف «عاشقی شيوه‌ی رندان بلاكِش باشد!» به‌جای فکروخیال درباره‌ی اینکه این دوری مهرتان را نسبت به‌هم کم می‌کند و باعث جدایی‌تان خواهد شد، باور داشته باشید این تجربه پیوندتان را محکم‌تر می‌کند.

۳. برای مدیریت انتظارات‌تان چند اصل مهم تعیین کنید
هر دو طرف باید خیلی روشن بدانند می‌توانند چه انتظاراتی از یکدیگر داشته باشند. پس اصول اساسی را برای یکدیگر مشخص کنید تا ناخواسته باعث شگفتی یا رنجش یکدیگر نشوید. مثلا اگر رابطه‌تان رسمی نشده است و دوران آشنایی را سپری می‌کنید، آیا طی این رابطه تصمیم به آشنایی با دیگران مجاز است؟ میزان تعهد شما نسبت به یکدیگر چقدر است؟ بهتر است درباره‌ی چنین مسائلی کاملا روراست و صریح باشید.

۴. مراوده‌های منظم و خلاقانه داشته باشید
هرگز از «صبح به‌خیر» و «شب خوش» هر روزه غافل نشوید. این اصل مهمی است! پیش از هر چیز، درباره‌ی رخدادهای زندگی‌تان صحبت کنید حتی اگر پیش‌پاافتاده به‌نظر برسند. در کنار آن هرازگاهی برای یکدیگر عکس، پیام‌های صوتی و ویدئویی بفرستید. با انجام این کارها طرف مقابل محبت و توجه شما را درک می‌کند.

۵. شیطنت‌آمیز و تحریک‌کننده صحبت کنید
زندگی جنسی نقش مهمی در رابطه‌ی هر زوجی دارد. میل جنسی که یکی از عواملی است که زوج‌ها را به یکدیگر جذب می‌کند، نه‌تنها نیازی زیستی بلکه یک نیاز عاطفی است. با سربه‌سرگذاشتن و ارسال پیام‌های کنایه‌آمیز و تحریک‌کننده آتش را روشن نگه دارید. ارسال داستان‌ها و جک‌های شهوت‌انگیز هم کار بدی نیست!

 

۶. از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز دوری کنید
اگر می‌دانید شرکت در برخی مهمانی‌ها یا دورهمی‌های دوستانه، طرف مقابل را ناراحت می‌کند، یا از این‌ کار اجتناب کنید یا پیش از اقدام موضوع را با او درمیان بگذارید و به او اطمینان بدهید. چنین مسائلی را پشتِ‌گوش نیندازید. چنین مسائلی معمولا برای آدم‌ها مهم است و آنها را نگران، مشکوک و البته ناراحت می‌کند زیرا باعث می‌شود احساس کنند ضعیف هستند و اختیاری ندارند.
همچنین ممکن است با معاشرت با رفقای کاری یا نامزد سابق‌تان که نشانه‌های خاصی برای‌تان می‌فرستند در دامی بیفتید که خودتان ناآگاهانه (یا آگاهانه) پهن کرده‌اید. پس پیش از اینکه وارد موقعیتی شوید، خطرهای آن را بشناسید. فقط به قلب‌تان گوش نکنید، عقل‌تان را هم به‌کار بگیرید.

۷. کارها را اشتراکی انجام دهید
بازی‌های آنلاین را امتحان کنید. هم‌زمان فیلم یا سریالی را روی فیلم‌نت یا فیلیمو تماشا کنید. در تماس‌های ویدئویی آواز بخوانید، نقاشی کنید یا هر کار دیگری را که دوست دارید با هم انجام بدهید. با هم به خرید آنلاین بروید و برای یکدیگر هدیه بخرید. باید خلاقیت به‌خرج دهید و انجام این کارها برای‌تان طبیعی باشد.

8.از تنهایی‌تان و وقت‌هایی که با دوستان و خانواده می‌گذرانید، لذت ببرید
شاید تنها باشید اما درمانده نیستید؛ نه تاوقتی‌که خودتان این‌طور بخواهید! باور کنید که دنیا حول شریک عاطفی‌تان نمی‌چرخد! شما دوستان‌تان، خانواده‌تان و مهم‌تر از همه خودتان را دارید. در طی این مدت بیشتر با دوستان و خانواده وقت بگذرانید. ورزش کنید. سرگرمی تازه‌ای پیدا کنید. فیلم و سریال تماشا کنید. کارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانید به‌تنهایی انجام بدهید.

9.مثبت‌اندیش بمانید
برای حفظ رابطه‌ی راه دور باید پیوسته به آن انرژی مثبت تزریق کنید. بله، انتظار سخت است، شاید گاهی احساس تنهایی بکنید اما پیوسته به خودتان یادآوری کنید که نتیجه‌ی این شکیبایی چقدر شیرین و لذت‌بخش خواهد بود. برای اینکه مثبت اندیشی خود را حفظ کنید، همیشه قدردان باشید؛ قدردان اینکه کسی را دارید که دوستش داشته باشید و او هم شما را دوست دارد، قدردان همه‌ی چیزهای کوچک زندگی‌تان مثل نامه‌های درون صندوق پست، قدردان سلامتی و امنیت‌تان باشید.

10.هر وقت می‌توانید تماس ویدئویی داشته باشید
نگاه‌کردن به چشمان یکدیگر و شنیدن صدای هم باعث می‌شود احساس کنید اوضاع روبه‌راه است و حس خوبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای فالوده محفوظ است. © 2024 | توسعه و پشتیبانی توسط رویال کد