برای بررسی رابطه عاطفی‌تان, این سوالات را خود بپرسید

بررسی رابطه عاطفی : یک رابطه عاطفی خوب خیلی میتونه تو زندگی ما تاثیر مثبت داشته باشه و جدا از اون حس شادمانی که داریم یک انگیزه مضاعف به ما برای زندگی کردن میده. اما بر عکس این اتفاق هم وجود داره و اونم این هستش که ما در یک رابطه عاطفی مخرب و زجرآور حضور داشته باشیم و نتونیم به علت وابستگی این رابطه رو کات کنیم. پس باید ما با استفاده از سوالات زیر بفهمیم رابطه ای که داریم در چه سطحی هستش. با فالوده همراه باشید.

آیا من در این رابطه خوشحالم؟
درسته که رابطه یا شریک عاطفی‌تون نباید تنها دلیل شاد بودن‌تون باشه اما طبیعتا اگر در رابطه سالم و خوبی نباشین، خوشحال هم نخواهید بود. پس اگر در رابطه عاطفی هستین که در اون، مدام احساسات منفی و مخرب رو تجربه میکنین، درواقع در رابطه ناسالمی هستین.

آیا عشقم خوشحاله؟
از خودتون بپرسین که آیا شریک عاطفی‌تون از اینکه باهاتون در رابطه هست، خوشحاله؟ آیا رابطه عاطفی‌تون در زندگی شما و عشق‌تون، انرژی مثبت وارد میکنه یا انرژی منفی؟

رابطه‌ام، بهم امکان رشد میده؟
رابطه‌ای سالمه که در اون، شما و شریک عاطفی‌تون بتونین رشد و پیشرفت کنین. یعنی شریک عاطفی‌تون به شما کمک میکنه تا در زمینه‌های مختلف، در زندگی‌تون پیشرفت کنین و شما هم در این مسیر، ازش حمایت میکنین تا خودش هم پیشرفت کنه. رابطه‌ای که مانع از پیشرفت در زندگی شخصی‌تون بشه، ناسالمه.

به خوبی ارتباط برقرار میکنیم؟
ارتباط برقرار کردن، فقط صحبت کردن درباره مسائل روزمره نیست. در رابطه سالم، شما میتونین با شریک عاطفی‌تون درباره هر چیزی، حتی سخت‌ترین مسائل صحبت کنین، بدون اینکه سرزنش یا قضاوت بشین. درواقع در رابطه سالم، شما و شریک عاطفی‌تون، دوستان صمیمی برای همدیگه هستین.

اگر رابطه ناسالم بود، چیکار کنم؟ 
ادامه دادن رابطه ناسالم، قطعا میتونه بهتون آسیب روحی و روانی زیادی رو وارد کنه که پیامدهای زیادی میتونه داشته باشه، مثلا یکی از پیامدهاش اینه که احتمالا شما رو از جنس مخالف زده میکنه و تصویر ذهنی اشتباهی در شما از عشق و رابطه، شکل میگیره یا به دلیل غم و اندوه زیاد، باعث افسردگی و مختل شدن زندگی‌تون میشه.بنابراین این مسئله رو جدی بگیرین. حتی اگر خیلی به عشق‌تون وابسته هستین هم میتونین به کمک روانشناس از رابطه ناسالم بیرون بیاین و نجات پیدا کنین، اصلا غیرممکن نیست! 

مشکلات رابطه‌مون چیه؟
هر رابطه‌ای مشکلات خاص خودشو داره اما مهم اینه که مشکلات‌تون چی هستن. مثلا مشکلات جزئی و اختلاف نظرها معمولا حل میشن اما اگر شما و شریک عاطفی‌تون از لحاظ طرز فکر، هدف‌تون در زندگی و… با هم متفاوت هستین، نمیتونین رابطه خوبی رو داشته باشین، مگر اینکه بتونین با تفاوت‌هاتون کنار بیاین.

به هم اعتماد داریم؟
اعتماد داشتن خیلی مهمه. شما نمیتونین دائم در کنار شریک عاطفی‌تون باشین و از همه کارهاش باخبر بشین، پس لازمه که به خوبی بشناسینش و بدونین که آیا قابل اعتماد هست یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای فالوده محفوظ است. © 2024 | توسعه و پشتیبانی توسط رویال کد