زردی یا یرقان چیست + راه درمان آسان آن با طب الکبیر

در این مطلب قصد داریم تا برای شما همراهان عزیز فالوده توضیح دهیم بیماری زردی یا یرقان چیست و نشانه های آن چیست ؟
همچنین در این مطلب راه درمانی این بیماری را از طریق طب سنتی با راهکارهای کتاب معتبر طب الکبیر برایتان قرار دادیم
.
زردی یا یرقان چیست ؟ : زردی یا یرقان بیماری است که موجب زردشدن رنگ پوست و سفیدی چشم شده و حتی ادرار بیمار به رنگ چای تغییر می کند . این تغییر رنگ به معنای زنگ خطر ابتلا به عفونت کبدی یا انسداد مجرای صفراوی به شمار می رود.
.

کیسه صفرای فرد سالم، برای هضم مواد چرب به طور مداوم صفرای تیره رنگ ارسال می کند. گاهی یک سنگ صفراوی (که حاوی صدها قطعه کلسترول است) مجرای صفرا را مسدود کرده و موجب ورود صفرا به داخل جریان خون می گردد و در نتیجه رنگ تیره صفرا در پوست و چشم نمایان می شود. مشکلات کبدی یا هپاتیت هم می توانند منجر به یرقان شوند.
.

راه های درمان یرقان چیست ؟
.

در نسخه کامل کتاب طب الکبیر راه های آسان و شفا بخش زیادی برای درمان یرقان ذکر شده است که در این مطلب به طور کامل تمام آن ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد
.

۱- ریشه های جعفری

در طب الکبیر آمده ، ریشه گیاه جعفری را روی حرارت خشک کرده و به مقدار چهل گرم (۴۰ گرم) از آن را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد آن را میل کنید ، در معالجه بیماری یرقان و انسداد مجاری طحال و کبد و حتی کند بودن جریان خون بدنتان بسیار معجزه آسا است .
.

۲- تخم جعفری

همین طور اگر ریشه جعفری برایتان در دسترس نبود ، تخم گیاه جعفری را تهیه نموده و به مقدار صد تا صد و بیست گرم (۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم ) از آن را در یک لیتر آب ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد آن را میل کنید ، تخم جفعری هم برای درمان یرقان بسیار اثربخش است و هم برای درمان قاعدگی های سخت در زنان بسیار تاثیر گذار است .
.

۳- آب هویج

در طب الکبیر آمده است که هویج خواص زیادی دارد که از جمله مهمترین آن پاکسازی خون است ، حال اگر فردی به یرقان مبتلا باشد باید آب هویج را با آب لیمو و آب پیاز پخته شده ، مخلوط کرده و مقداری عسل به آن اضافه کرده و بخورد ، ضد یرقان است و آن را ریشه کن می کند .
.

۴- پیاز پخته با سرکه

اگر پیاز پخته شده را با سرکه میل کنید و یا حتی از ترشی پیاز استفاده کنید برای مداوای یرقان مفید است همین طور پیاز پخته شده با سرکه و یا ترشی پیاز به غیر از مداوای یرقان ، باعث رفع حالت غثیان ( حالت تهوع ) و افزایش اشتها و هضم بهتر گوارش شما می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق برای فالوده محفوظ است. © 2024 | توسعه و پشتیبانی توسط رویال کد